Home

BMW R 1250

Nové BMW R 1250 R, R 1250 RS a R 1250 GS Adventure

Pokud jde o dynamickou jízdu po okresních silnicích, sportovní cestování nebo daleké cesty a motocyklová dobrodružství, motor boxer v modelech BMW Motorrad R, RS a GS Adventure představoval dlouhá desetiletí osobitý, výkonný a spolehlivý pohon. Již více než 25 let BMW Motorrad používá ve svých motorech čtyřventilové rozvody ve spojení s elektronickým vstřikováním paliva a katalyzátorem. Tímto spojením se dosahuje nejlepšího možného výkonu a průběhu točivého momentu ve spojení s příkladnou hospodárností a nízkým obsahem škodlivin. 

Další generace pokrokového motoru boxer s technologií BMW ShiftCam pro další zvýšení výkonu v celém spektru otáček, snížení emisí i spotřeby paliva, stejně jako kultivovanější a vyrovnanější běh. 
Nové modely BMW R 1250 R, R 1250 GS a R 1250 GS Adventure se vyznačují významně zdokonalenými motory boxer, jsou nyní výkonnější a dosahují vyššího točivého momentu. Jsou také mnohem kultivovanější, zejména v nízkých otáčkách. Nové motory současně vykazují nižší úrovně emisí i spotřeby paliva, a přitom zaujmou i svým specifickým zvukem. Pro dosažení těchto výsledků BMW Motorrad poprvé ve své historii aplikovalo do sériové výroby technologii BMW ShiftCam, jejíž součástí je proměnné časování a zdvih sacích ventilů. Vačky sacích ventilů jsou navíc navrženy asymetricky, to znamená, že se každý z ventilů otevírá jinak, a zvyšuje se tak víření zápalné směsi vstupující do spalovacího prostoru. Mezi další technické změny motoru patří ventilové rozvody poháněné ozubeným řetězem (dříve byl pohon zajišťován válečkovým řetězem), stejně jako zlepšené mazání, vstřikovače s dvojicí trysek a nový výfukový systém. 

Dva jízdní režimy, ASC a Asistent rozjezdu do kopce jako standard. 
Standardně jsou k dispozici dva jízdní režimy, díky nimž je možné motocykl přizpůsobit individuálním požadavkům jezdce. Standardně dodávaný systém Automatic Stability Control (ASC) přináší vysokou úroveň bezpečnosti a maximální možnou trakci. Součástí standardní výbavy u všech tří modelů je rovněž asistent rozjezdu do kopce, umožňující pohodlné rozjezdy v prudkých stoupáních.

Jízdní režimy Pro nabízejí další dva režimy, funkce Dynamic Traction Control (DTC), ABS Pro, Asistent rozjezdu do kopce Pro a Dynamický brzdný asistent DBC jako součást dodatečné volitelné výbavy. 
Součástí volitelné výbavy jsou doplňkové jízdní režimy Pro, přinášející další módy „Dynamic“ a „Dynamic Pro“ (nastavitelný), funkci Dynamic Traction Control DTC a v případě R 1250 GS Adventure také režimy „Enduro“ a „Enduro Pro“ (nastavitelný). DTC umožňuje ještě účinnější a bezpečnější akceleraci zejména v náklonu. ABS Pro zajišťuje ještě více bezpečnosti při brzdění, a to opět především v náklonu.

Nové R 1250 R:

  • Dynamický charakter „naháče“ v jedné základní barvě, se dvěma stylovými provedeními a lakem Option 719 Spezial.

Nové R 1250 RS: 

  • Sportovní a cestovní charakter v jedné základní barvě, se dvěma stylovými provedeními a lakem Option 719 Spezial.
  • Nový přední spoiler a štítek (R 1250 R a R 1250 RS).
  • Nově navržená horní část kapotáže (R 1250 RS).

Nové R 1250 GS Adventure: 

  • Terén a dobrodružství ve dvou moderních základních barvách a dvou výrazných stylových variantách.
  • R 1250 GS Adventure s novými prvky kapotáže, jako například černé zrnité víko odkládací schránky s vyraženým logem GS, ozdoba na sání, galvanizované obložení chladiče, držák palivové nádrže a ochranné lišty vyvedené v designu rámu.